چه اصولی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه به ما کمک می‌کند؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه برای عبور و مرور خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید یا خودروی شخصی؟ اگر از ناوگان عمومی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر به چشمتان خورده. به عنوان کسی که به این تبلیغات محیطی نگاه می‌کند، چند درصد آنها برای شما جذاب بوده؟ با اینکه شیوه‌های جدید تبلیغات درصد […]
سهیل عابدین پور
چند سالی است که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنم. اصلی‌ترین حوزه فعالیتم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بوده اما حدود یک سال است که در بخش تولید محتوا نیز فعالیت می‌کنم.

برای عبور و مرور خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید یا خودروی شخصی؟ اگر از ناوگان عمومی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر به چشمتان خورده. به عنوان کسی که به این تبلیغات محیطی نگاه می‌کند، چند درصد آنها برای شما جذاب بوده؟ با اینکه شیوه‌های جدید تبلیغات درصد زیادی از مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، اما بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه همچنان قابلیت این را دارد که برند شما را به طیف عظیمی از مردم معرفی کند و میزان فروش شما را افزایش دهد.
نکته اینجاست که باید چند نکته اصولی را در طراحی بیلبورد خود رعایت کنید تا تبلیغ شما هدفمندتر شود. اگر این اصول را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.تبلیغات بیلبوردی چیست؟

تبلیغات بیلبوردی چیست؟

آگهی بیلبوردی به پروسه چاپ بر روی مقیاس بزرگ به منظور تبلیغ یک محصول، خدمت، کمپین یا برند به مخاطبین است. به طور کلی بیلبوردها در بزرگ‌راه‌ها، مکان‌های پرترافیک و مراکز شهرها قرار می‌گیرند. همچنین این مدل تبلیغات محیطی تاثیر زیادی بر روی آگاهی از برند (brand awareness) دارد و این پتانسیل را دارد تا مشتری بالقوه برای برند شما به همراه داشته باشد. طبق ادعای وبسایت هاب اسپات، بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه بیشترین میزان بازدید و تاثیر را در بین تمام شیوه‌های بازاریابی دارد.

در ابتدای کار باید بگوییم که به طور کلی برای داشتن تبلیغات موثر و هدفمند باید برنامه بازاریابی مناسب برند خود را تنظیم کنید. اگر نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، مقاله “هر آنچه که باید درمورد ساخت برنامه بازاریابی در سال 2021 بدانید” را مطالعه کنید.

entertaining billboard advertising
سعی کنید بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه خود را تعاملی کنید.

آمارهای به ثبت رسیده بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه

اگر بخواهید برای محصولات یا برند خود تبلیغ بیلبوردی انجام دهید، احتمالا در ابتدای کار دچار تردید شوید. شاید با خود بپرسید “آیا تبلیغات محیطی برای من ثمری خواهد داشت؟”. در ادامه چند فکت کاربری به شما ارائه خواهیم داد تا مشکل دو دل بودن شما را بر طرف کنیم. لازم به ذکر است که این آمار طبق ادعای وبسایت topmediadvertising جمع آوری شده.

  1. هزینه تبلیغات بیلبوردی 80% کمتر از تبلیغات تلویزیونی است.
  2. به طور میانگین 71% از کسانی که بیلبورد شما را مشاهده می‌کنند، پیام آن را نیز می‌خوانند.
  3. به طور کلی 26% مردم پس از دیدن بیلبورد، به آن برند مراجعه خواهند کرد.
  4. بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه 66% از تبلیغات محیطی را تشکیل می‌دهد.
  5. 5.     4 بیلبورد از هر 10 بیلبورد مربوط به شرکت‌های حوزه تکنولوژی است. (نتفلیکس، اپل، گوگل و آمازون)
  6. 6.     98% مردم بیلبورد شما را در یک هفته مشاهده می‌کنند.

چگونه بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه طراحی کنیم؟

اگر قرار باشد طوری تبلیغ کنید که میلیون‌ها آدم آن را ببینند، باید طوری این کار را انجام دهید که مردم را جذب خود کند. در ادامه 4 راهکار ساده اما مهم را نوشتیم که به کمک آن می‌توانید برند خود را در ذهن مخاطب بگنجانید.

برای مخاطب داستان بگویید

بیلبوردهای موفق مخاطب را به سفر می‌برند. حتی اگر آن سفر در حد 4-5 ثانیه باشد. اگر دقت کرده باشید تعدادی از بیلبوردها را دیده‌اید که سعی می‌کنند داستانی را با استفاده از متن و تصاویر به شما توضیح دهند. این در حالی است که اکثر راننده‌ها پس از خواندن چند کلمه ابتدایی دست از مطالعه ادامه آن می‌کشند. به عنوان یک طراح باید اصل ایده را با استفاده از تصاویر مربوط به هم به مخاطب خود ارائه دهید.

به طور مثال به تصویر زیر با دقت نگاه کنید. چه چیزی درک می‌کنید؟ شخصی که این بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه را طراحی کرده سعی کرده نشان دهد که مدت این چمدان‌ها خیلی زیاد است. او این کار را با استفاده از دیوار خراب شده پشت آن کیف‌ها نشان داده است.

Samsonite billboard ads
دیوار خراب شده پشت سامسونت‌ها به خوبی کیفیت چمدان‌ها را نشان می‌دهد.

برجسته و ساده طراحی کنید

در تبلیغات بیلبوردی و به طور کلی تبلیغات محیطی شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا نظر مخاطبتان را جلب کنید. برای رسیدن به بالاترین میزان بازدید کننده (و مشتری بالقوه)، سعی کنید ساده طراحی کنید. به هر حال باید این نکته را در نظر بگیرید که افرادی که در وسایل نقلیه‌شان هستند، با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت از جلوی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه شما عبور می‌کنند. پس اگر می‌خواهید متنی را در آن بنویسید، سعی کنید از فونت‌های بزرگ و برجسته و کنتراست (contrast) مناسب استفاده کنید. سعی کنید بین رنگ‌ها تضاد ایجاد کنید.

billboard advertising
در این تصویر مشاهده می‌کنید که چگونه تضاد بین رنگ‌ها به خوبی رعایت شده.

آن را تعاملی کنید

متناسب با موقعیت مکانی بیلبورد، احتمالا بتوانید طوری آن را طراحی کنید که با اشیا نزدیک به خودش تعامل ایجاد کند و ظاهر جدیدی در چشم کاربر داشته باشد. این حرکت کمک می‌کند که تبلیغ شما یک سر و گردن از سایر بیلبوردها بالاتر باشد و به سرعت نظر مخاطب را جلب کند.  

panasonic billboard ads
کمپانی پاناسونیک به خوبی از سیم‌های برق برای تعاملی کردن بیلبورد خود استفاده کرده.

خاطره انگیز باشید

تبلیغات محیطی باید خلاقانه باشند تا بتواند با سایر تبلیغ‌ها رقابت کند و در ذهن کاربر جا باز کند. طراحی بیلبورد هم از این قاعده مستثنا نیست. بیلبورد شما حین بازگو کردن داستان، باید قابلیت این را داشته باشد که در ذهن مردم ماندگار شود. به طور مثال، بیلبورد زیر را با دقت رصد کنید.

glue billboard advertising
بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه
این تبلیغ به خوبی قدرت چسبندگی این چسب را بیان می‌کند.

به عنوان آخرین نکته باید به شما بگوییم که سعی کنید با احساسات مخاطب ارتباط برقرار کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطب تصمیم احساسی بگیرد و شانس شما برای فروش بالاتر می‌رود. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که از روانشناسی رنگ استفاده کنید. همچنین نظرات خود را برای ما در بخش کامنت پایین همین صفحه بنویسید.

برای مطالعه جدیدترین مطالب ما، در خبرنامه ایمیلی دومینو عضو شوید

شاید این مطالب برایتان مفید باشند

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *