در ساخت فرهنگ برند چه نکاتی را باید درنظر گرفت؟
چگونه باید برای برند خود فرهنگ مناسبی را بسازیم؟ شاید بهتر باشد سوال را ساده‌تر کنیم؛ می‌دانید فرهنگ برند چیست؟ در این مقاله هر آنچه که درمورد فرهنگ شرکت باید بدانید را توضیح دادیم.
سهیل عابدین پور
چند سالی است که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنم. اصلی‌ترین حوزه فعالیتم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بوده اما حدود یک سال است که در بخش تولید محتوا نیز فعالیت می‌کنم.

تصور کنید شما می‌خواهید مبلغی را به شخصی قرض دهید. مسلما پولتان را به هرکسی نمی‎‌دهید. حالا ابعاد این مثال را بزرگ‌تر می‌کنیم؛ این بار خود را در وضعیت سرمایه گذاری ترسیم کنید که قصد حمایت از برندی را دارد. چه فاکتورهایی را برای انتخاب برند به عنوان هدف سرمایه گذاری درنظر دارید؟ شاید یکی از آنها، حس اعتماد شما به برند باشد. اما این اعتماد از کجا نشات می‌گیرد؟ اصلا برندینگ چیست و چه عواملی باعث جلب اعتماد مخاطب می‌شود؟
طبق تحقیقاتی که در این حوزه صورت گرفته، این حس اطمینان، از مدیر یا تیمی که در شرکتی مشغول فعالیت هستند پدیدار شده و به سرمایه گذار منتقل می‌شود. در این بخش است که فرهنگ برندسازی اهمیت خود را نشان می‌دهد. در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چگونه باید برای برند خود فرهنگی را بسازید که روحیه کار تیمی را افزایش دهد.

برندینگ چیست؟

به طور کلی فرهنگ برند، توصیف تاریخچه و اتفاقات برند برای تمام کارمندان در تمامی اجزای برند است. کسب و کار شما نباید طوری باشد که تنها مدیر یا دیجیتال مارکتر جریانات برند را بداند. فرهنگ برندسازی مناسب زمانی شکل می‌گیرد که تمام پرسنل، از اتفاقاتی که در برند رخ می‌دهد آگاهی داشته باشند.

سعی کنید بجای اینکه برند خود را به تصویری عمومی تبدیل کنید که کاربران تمام اطلاعات آن را بدانند، اطلاعات شرکت را به کارمندان ارائه دهید. با اینکار نه تنها می‌توانید پرسنل خود را وارد استراتژی‌های بازاریابی خود کنید، بلکه می‌توانید از طریق آن‌ها مشتریان جدیدی جذب کنید.

تاثیر فرهنگ برندسازی در روابط داخلی شرکت

فرهنگ برندسازی مناسب، نکته‌ای تاثیرگذار و سودمند برای شرکت است. اگر همه اعضای شرکت به ارزش‌های آن واقف باشند و در پی هدفی واحد حرکت کنند، ایجاد برندی قدرتمند کار سختی نخواهد بود. تیمی که پیام شرکت را درک کند انگیزه بیشتری برای بدست آوردن موفقیت‌های بیشتر خواهد داشت. اگر همه یکدل باشند، می‌توانید ارتباطات خارج از برند را به خوبی فراهم کنید.

employees talking about brand cultur
دانستن فرهنگ برند می‌تواند کارمندان را به هم نزدیک‌تر کند و در پی اهداف شرکت حرکت کنند.

چگونه برای برند خود فرهنگ مناسب بسازیم؟

همه چیز از شما آغاز می‌شود؛ یعنی مدیر یا بنیان‌گذار برند! به عنوان مدیرعامل، باید بزرگترین حامی برند باشید. توجه داشته باشید که این کار را نباید تنها در صحبت نشان دهید بلکه باید در عمل قدرت برند را به سایرین نشان دهید. باید در گام اول ویژگی‌ها، ارزش‌های اصلی، اهداف و خصوصیات اخلاقی برند را با هم‌تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید.

به عنوان یک مدیر نباید فکر کنید که برند تنها متعلق به شما یا بازاریابان شرکت است. کمپانی باید تمام اعضا و وابستگان خود را دربر داشته باشد. برای انجام این کار باید روشی را برای برقراری ارتباطات برند انتخاب کنید و استدلال‌هایی که پشت اهداف شرکت است را بیان کنید. سعی کنید اهمیت ارزش‌های برندتان را توصیف کنید. پس از این اتفاق، حتما اطمینان حاصل کنید که تمام کارکنان از استراتژی‌ها خبردار شوند.

discussing about brand culture
به عنوان مدیر باید تمام و کمال از برند خود حمایت کنید و اطلاعات مهم برند را با کارمندان به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه فرهنگی را بنا کنید که روحیه پیروزی داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان انگلیسی “8 قانون ساده برای داشتن فرهنگ برند” را مطالعه کنید.

4 ترفند برای داشتن فرهنگ برندسازی قوی‌تر

همانطور که بالاتر گفته شد، داشتن فرهنگ برندسازی تاثیر زیادی برروی ادامه فعالیت‌های کسب و کار و برندینگ چیست شما خواهد داشت. اما بهتر است که آن را طبق دانش و برنامه ریزی پیاده کنید. موفقیت کسب و کار بستگی دارد که چه میزان استراتژی و فرهنگ شما با هم سازگاری داشته باشد. زمانی که مصرف کنندگان ماهیت برند شما را درک کنند، اعتماد بیشتری به برند خواهند داشت و در نتیجه به افزایش فروش شما منجر خواهد شد.

1.کارمندان را فعال‌تر کنید

چه کسی هستید؟ چه فلسفه‌ای برای ارائه خدمات به مشتریان دارید؟ ارزش‌های برند چیست؟ (برندینگ چیست) چگونه با مشتریان برخورد می‌کنید؟ در دنیایی که فرصت‌های زیادی برای عقب افتادن از رقبا و کاهش ارزش‌های برند وجود دارد، برای کارمندان مهم است که به عنوان بخشی از تیم به راهبرد اهداف برند کمک کنند. فعالیت‌های شما باید طوری باشد که پرسنل شرکت احساس کنند عضوی از آن هستند. زمانی که این احساس را به کارمندان القا کنید، انگیزه آن‌ها را برای ادامه فعالیت‌های خود افزایش دهید و در نتیجه کیفیت خدماتتان را به طور چشمگیری افزایش دهید.

employees working
طوری فعالیت کنند که به کارمندان احساس مهم بودن را القا کنید.

2.هویت تجاری ایجاد کنید که بازتاب ارزش‌های برند باشد

ابزارهای بصری برند (سایت، ویدئوهای تبلیغاتی و…) باید به شیوه‌ای ساخته شوند که داستان و فرهنگ برندسازی شما را به مشتریان منتقل کند. در این داستان باید توضیح دهید که چه کسانی هستید، چه کارهایی انجام می‌دهید و چرا باید از شما خرید کنند. این مرحله، مسئولیت طراحانی است که در شرکت شما کار می‌کنند. هویت، شخصیت، تصاویر و المان‌هایی که برند استفاده می‌کند، باید طبق استراتژی‌های بازاریابی شما طراحی شوند. زمانی که شما مسئولیت‌ها، چشم‌انداز و دلیل حضور برند را درک کنید و آن‌ها را به تصویر بکشید به کاربران دلیلی برای اعتماد خواهید داد.

اگر کسب و کار کوچکی دارید و می‌خوواهید با کمترین هزینه آن را برند کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “کسب و کار کوچک خود را با این 7 ترفند کم خرج برند کنید” را مطالعه کنید.

designing brand culture
با به تصویر کشیدن هویت برند، اعتماد کاربران را بدست آورید.

3.از افراد مناسب استفاده کنید

بعضی از کسب و کارها طبق چشم‌انداز و فرهنگ برند خود اعلامیه‌ای را برای جذب نیرو چاپ یا آن را در وبسایت خود قرار می‌دهند. اما استفاده خوبی از آن نمی‌کنند. جای انجام این کار، می‌توانید استراتژی مرحله به مرحله‌ای را برای استخدام نیروی انسانی در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که نیرو انسانی نقش مهمی در استراتژی برندینگ چیست شما خواهد داشت. این استراتژی عموما می‌تواند چشم‌انداز فعالیت اشخاص جدید در برند باشد که شامل نیازهای شرکت، توانایی‌های فرد، جایگاه وی در فرهنگ برندسازی و … باشد.

negotiations
سعی کنید برای استخدام نیرو استراتژی مناسبی طبق نیازهای برند بچینید.

4.داستان خوبی برای ارائه بسازید

داستان برند کاربران را ترغیب به درگیر کردن با برند و احساساتشان را تحریک می‌کند. داستان‌ها عموما تجربه‌ انسان‌ها را بازگو می‌کند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به وسیله استوری تلینگ می‌توانید ظرافت کاری، اعتقادات برند، ارزش‌ها و اهداف خود را به نحو مناسبی به کاربران ارائه دهید. از طرفی آمار نشان می‌دهد که استوری تلینگ روش موثری برای ارائه فرهنگ برند به مشتریان نیز می‌باشد.

به طور کلی فرهنگ برندسازی نتیجه مدیریت درست کسب و کار می‌باشد. شما هدفی دارید که به آن ایمان دارید و باید افرادی را پیدا کنید که اعتقادات و دلایل شما را درک و علاقه‌مند به کمک کردن به شما هستند؛ سپس بیزینسی را بنا کنید که بر پایه اشترک گذاشتن اعتقادات و نظرات همه افراد حاضر در آن است.

برای مطالعه جدیدترین مطالب ما، در خبرنامه ایمیلی دومینو عضو شوید

شاید این مطالب برایتان مفید باشند

چه اصولی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه به ما کمک می‌کند؟

چه اصولی در طراحی بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه به ما کمک می‌کند؟

برای عبور و مرور خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید یا خودروی شخصی؟ اگر از ناوگان عمومی استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر به چشمتان خورده. به عنوان کسی که به این تبلیغات محیطی نگاه می‌کند، چند درصد آنها برای شما جذاب بوده؟ با اینکه...

0 نظر

دنبالک ها / پینگ

  1. هر آنچه که باید درمورد ساخت برنامه بازاریابی در سال 2021 بدانید - دومینو - […] فرهنگ برند افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “درساخت فرهنگ برند چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟” را مطالعه…

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *