چگونه با نوشتن محتوا بازدید کننده جدید جذب کنیم؟
تا به حال نوشته‌های نویسندگان بزرگ را مطالعه کردید؟ چگونه شروع به نوشتن محتوا کنیم که مخاطب را ترغیب به خواندن ادامه آن کنیم؟ در این مقاله 3 راهکار برای نوشتن محتوای جذاب را مورد بررسی قرار دادیم.
تحریریه دومینو
تیم تولید محتوای آژانس دیجیتال مارکتینگ دومینو در تلاش است تا جدیدترین اطلاعات در حوزه‌های طراحی سایت، بهینه سازی موتورهای جستجوگر، تولید محتوا و مدیریت کسب و کار را در اختیار شما قرار دهد.

از نظر شما بهترین نوع محتوا چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه نوشتن مقاله باعث افزایش بازدید می‌شود؟ کت اَمبروز، نویسنده وب سایت کپی بلاگر می‌گوید:”بهترین نوع محتوا، مطلب گفت و گو محوری است که بین نویسنده و خواننده صورت گیرد.” اگر تا به حال مطالب نویسندگان بزرگ را خوانده باشید، احتمالا با خود احساس کنید که کنار آن شخص نشسته‌اید. این نکته، عاملی است که باعث می‌شود شما درک بهتری از آنچه که نویسنده می‌گوید بدست آورید. به طور مثال زمانی که اِسلون کراسلی (Sloane Crosley) درمورد آپارتمان جدیدش در شهر نیویورک می‌نویسد، شما خود را همراه با او در محل زندگی‌اش تصور می‌کنید. اما نویسندگان چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ در این مقاله ۳ تکنیک نوشتن محتوا به شما خواهیم گفت که در جذب مخاطب جدید تاثیر مثبتی خواهند داشت.

1. همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران خود را از دست دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالب خود را طوری بنویسید که کاربر حس کند به سخنرانی معلم اقتصاد در فیلم “روز تعطیل فریس بولر” گوش می‌دهد. همانطور که بالاتر به آن اشاره شد، نوشتن مقاله جذاب و گفت و گو محور برای کاربران جذابیت دارد و باعث افزایش بازدید خواهد شد.

این نوع محتوا جذاب است و احساس ارتباط دو طرفه انسانی را به مخاطب می‌دهد. جدا از دو مورد قبل، شما باید کاری کنید که حس مهم بودن به کاربرتان القا شود و این دقیقا همان کاری است که محتوای گفت و گو محور انجام می‌دهد. اما چگونه باید این کار را در راستای جذب بازدیدکننده جدید انجام دهیم؟ نوشتن محتوا در قالب گفت و گو با دوست یا همکار خود، ساده به نظر می‌رسد؛ اما نیازمند دانستن نکاتی است تا متون شما را جذاب‌تر کند. این تکنیک نوشتن محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود:

نخست باید بدانید که چگونه قصد بازگو کردن مطلب را دارید. با استفاده از نکات زیر به هدف خود خواهید رسید:

  • از چه کلمات و عباراتی استفاده می‌کنید؟
  • چگونه نظرات خود را بیان می‌کنید؟
  • برای نظرات خود چه مثال‌هایی را به کار خواهید گرفت؟

زمانی که شروع به نوشتن می‌کنید سعی کنید شخصیت خود را در بخش‌های مختلف محتوا به کار ببرید و از تکه کلام و لحن خود استفاده کنید تا کاربر احساس کند که شما در یک جلسه با او هستید و مخاطب اصلی شماست.

روش دوم کمی آسان‌تر است. در این شیوه صدای خود را حین گفت و گو با همکار یا دوست خود ضبط کنید. گوش کردن به لحن صحبت، کلمات استفاده شده و حتی صحبت درمورد نظر خود می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید چگونه باید شروع به نوشتن کنید.

friends talking
محتوای گفت و گو محور به کاربر احساس ارتباط دو طرفه انسانی را القا می‌کند و او را ترغیب به مطالعه می‌کند.

2.تصویر مورد نظر خود را برای خواننده توصیف کنید

می‌خواهید کاربر را به سرعت به محتوای خود جذب کنید؟ کتاب فارسی دبیرستان خود را پیدا کنید و بخش “زبان توصیفی” را مجددا مطالعه کنید. بگذارید پراستفاده‌ترین دستورهای آن را باهم بررسی کنیم:

استعاره؛ ترفند جالبی برای فریب خواننده و افزایش بازدید

طبق ادعای دیکشنری سایت وبستر، استعاره شکل گفتاری است که در آن یک کلمه یا عبارت نشانگر نوعی از اشیا یا ایده است و به جای کلمات دیگر استفاده می شود تا بین آنها تشابه ایجاد کند. استعاره‌ها عموما برای توصیف چیزی در نوشتن محتوا به کار گرفته می‌شوند که این کار برای خوانندگان جذابیت خاصی دارد و آنها را ترغیب می‌کند تا ادامه مطلب شما را مطالعه کنند.

مبالغه؛ ایده‌ای جالب در نوشتن محتوا

به نظر می‌رسد که خوانندگان به مبالغه در محتوا علاقه دارند و مبالغه هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. سعی کنید در بخش‌هایی که قصد تاکید دارید از این آرایه استفاده کنید. همچنین این آرایه به دلیل داشتن ماهیت منحصر به فرد خود، می‌تواند شوخی‌های شما را زیباتر کند. به طور مثال می‌توانید بنویسید که آنقدر گشنه هستم که می‌توانم یک اسب را بخورم.

نوشتن پست مهمان یکی از راه‌های کاربردی برای افزایش بازدید و به طور کلی رشد وبسایت است. اگر نمی‌دانید چگونه باید یک پست مهمان خوب بنویسید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چند تاکتیک کاربردی برای نوشتن پست مهمان” را بخوانید.

a man writing
سعی کنید در محتوای خود از زبان توصیفی مانند استعاره و مبالغه استفاده کنید.

3. در نوشتن مقاله افکار خود را هوشمندانه به کاربر منتقل کنید

سونیا سیمون می‌گوید:”زمانی که به نوشتن محتوا مشغول هستید، مهم‌ترین کار شما انتقال افکار خود به خواننده است.” در این بخش همه چیز در ایجاد ارتباط با خواننده خلاصه می‌شود. فرقی نمی‌کند که چقدر محتوای شما غنی و حرفه‌ای باشد، اگر نتوانید رابطه خوبی با مخاطب خود برقرار کنید، نمی‌توانید مخاطب را به سمت خود بکشید. برقراری ارتباط و ایجاد یکدلی با کاربر، ابزاری قدرتمند هستند که باعث کاهش فاصله میان شما و خواننده می‌شوند.

“خواننده عزیز، مشکل شما را درک می‌کنم و مایل هستم تا به شما کمک کنم تا چالش خود را برطرف کنید.” در بازاریابی محتوایی، این جمله مناسبی برای ارائه خدمات خود به مشتری است. در گام نخست باید مخاطب خود را درک کنید تا دلیلی برای مطالعه ادامه محتوا داشته باشد. اگر مخاطب خود را نشناسید نمی‌توانید ارتباط قوی با او برقرار کنید و در نتیجه کاربر جذب نوشته شما نمی‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام جستجو برای یافتن مخاطبین هدف خود، این سوالات را پاسخ دهید:

  1. چه مشکلاتی دارند؟
  2. چه چیزی باعث می‌شود تا کلیک کنند؟
  3. چه روشی بهترین راه ایجاد ارتباط با آن‌هاست؟
  4. چه راه حلی باید پیش پای آن‌ها قرار دهید؟

reader
مهم‌ترین کار نویسنده برقرار ارتباط دوستانه با خواننده است.

در پایان باید بدانید که شناخت مخاطب به معنای پیدا کردن راهی برای جذب آن‌ها است. اگر حین نوشتن محتوا، مطالب خود را به خوبی آنالیز کنید، می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید. اقدام مهمی که پس از شناخت مخاطب باید انجام دهید، پیدا کردن لحنی مناسب برای نوشتن مقاله و افزایش بازدید است. اگر از لحن مناسب استفاده نکنید درصد ایجاد پیوند با آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

برای مطالعه جدیدترین مطالب ما، در خبرنامه ایمیلی دومینو عضو شوید

شاید این مطالب برایتان مفید باشند

0 نظر

دنبالک ها / پینگ

  1. هر آنچه که باید درمورد ساخت برنامه بازاریابی در سال 2021 بدانید - دومینو - […] بازدیدکننده جدید جذب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چگونه با نوشتن محتوا بازدیدکننده جدید جذب کنیم؟” را مطالعه […]

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *