رپورتاژ آگهی این 5 اصل را نیاز دارد تا کامل شود
5 اصل اصلی داشتن یک رپورتاژ آگهی قوی را می‌دانید؟ در این مقاله به سوال "رپورتاژ چیست" توضیح دادیم و سعی کردیم با ارائه 5 راه حل به شما در نوشتن آن کمک کنیم.
سهیل عابدین پور
چند سالی است که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنم. اصلی‌ترین حوزه فعالیتم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت بوده اما حدود یک سال است که در بخش تولید محتوا نیز فعالیت می‌کنم.

مدتی است که بازاریابان به دلیل کاهش استقبال کاربران از بنرهای تبلیغاتی و نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات، مجددا به سمت رپورتاژ آگهی روی آوردند. این محتوا، مشابه مقاله است اما معمولا طول بیشتری از آن دارند. این نوع محتوا به برندها اجازه می‌دهند تا داستان خود را به شیوه‌ای معتبر به همراه مدرک‌های اجتماعی (نقل قول و…) در اختیار کاربران قرار دهند. پس از اینکه نوشتن محتوا تمام شد، با انتشار آن می‌توانید بازدیدکننده و مخاطب جدید جذب کنید. اما آیا مطالب بالا، به سوال “رپورتاژ چیست” پاسخ کاملی داد؟ خیر! در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت چگونه باید یک رپرتاژ آگهی عالی بنویسید. در نهایت خوشحال می‌شویم که نظرات شما را بشنویم. می‌توانید در کادر مربوط به کامنت پایین صفحه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

همچنین اگر می‌خواهید محتوای آموزشی بیشتری مطالعه کنید، ایمیل خود را در فرم زیر وارد کنید تا مقالات آینده ما را از دست ندهید.

رپورتاژ چیست؟

همانطور که بالاتر گفته شد، رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که قالب محتوایی مشابه مقاله دارد. تنها تفاوت این دو کانتنت در این است که رپرتاژ کاربر را ترغیب به انجام کاری می‌کند. این در حالی است که مقاله در اکثر مواقع سعی می‌کند آموزشی را به مخاطبان خود عرضه کند. در حقیقت رپرتاژ، اعتبار شخص نویسنده یا برندی که محتوا را نوشته را به تبلیغ کننده می‌دهد.

یک پست رپرتاژ خوب، باید مثل سایر مقالات بلاگ، باید از کیفیت بالای محتوایی برخوردار باشد. اگر می‌خواهید از ویدیو استفاده کنید، سعی کنید بهترین کیفیت کلیپ را در آن قرار دهید و به طور کل، کیفیت محتوا را بالا ببرید.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی

می‌توانید لید (Lead) جدید بگیرید

اگر می‌خواهید محتوایی در زمینه کاری خود تولید کنید، بهتر است انتشاراتی را پیدا کنید که مخاطبانش به مطلب‌های زمینه شما علاقه داشته باشند. به طور مثال New Yorker برای کسب و کاران در زمینه تکنولوژی و فروشگاه‌های اینترنتی مناسب است. این نکته را به خاطر داشته باشید که رپورتاژ آگهی باید به مخاطبینی ارائه شود که به حیطه کاری شما علاقه دارند.

reading via tablet
پیدا کردن هدف مناسب برای انتشار، می‌تواند در افزایش بازخورد کاربران تاثیر مستقیم داشته باشد.

رپورتاژ آگهی آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

بیایید تصور کنیم که می‌خواهید از تبلیغات کلیکی استفاده کنید و می‌خواهید بازدهی بالایی برای شما داشته باشد. اگر به اصول تبلیغات آگاه هستید، قطعا می‌دانید که در اکثر مواقع برای تبلیغات باید هزینه‌ای را کنار گذاشته باشید. در اینجا رپورتاژ آگهی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. یکی از مزایای استفاده از رپرتاژ آگهی مبلغ پایین آن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی است. شما با مبلغی پایین، می‌توانید مطلب خود را در رسانه‌هایی با بازدید بالا منتشر کنید و آنها را به سایت خود هدایت کنید. البته برای انجام این کار باید استراتژی خوبی را در به کارگیری رپورتاژ آگهی داشته باشید. اگر نمی‌دانید چگونه باید استراتژی سئو بچینید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “استراتژی سئو چیست و از چه فاکتورهایی در ساخت آن استفاده می‌شود؟” را مطالعه کنید.

چگونه یک رپورتاژ آگهی عالی بنویسیم؟

ارزش خود را بنویسید، نه تبلیغتان را!

رپرتاژ شما باید حاوی اطلاعات ارزشمند باشد. لازم نیست در هر نقطه از آن تبلیغ محصولات یا خدماتتان را بنویسید. باید بدانید که رپرتاژ قالب محتوایی مشابه سایر مقالات را دارد؛ تنها تفاوت در این است که مقالات بلاگ عموما با جنبه آموزشی و ارائه نکات به روز به کاربر نوشته می‌شود اما رپورتاژ عمده هدف خود را بر روی برندسازی و افزایش آگاهی از برند قرار می‌دهد. شاید هدف شما افزایش آگاهی از یک محصول خاص باشد. اگر چنین قصدی را دارید می‌توانید در متن خود بخشی را قرار دهید که ویژگی‌های رقابتی محصول خود را لیست کرده و در معرض دید کاربر قرار دادید. اینگونه اطلاعات ارزشمندی را به کاربر خود انتقال می‌دهید که او را ترغیب به بازدید از سایت شما می‌کند.

a woman is writing with a pen on paper
نوشتن ارزش‌های یک محصول یا برند می‌تواند کاربران را تا حد زیادی ترغیب به بازدید از سایت کند.

از موضع تیتر خود خارج نشوید

بهتر است پس از اینکه رپورتاژ آگهی شما در رسانه هدف تایید شد یا متن را کامل کردید، یک دور مجددا آن را مطالعه کنید. آیا محتوای آن دنباله‌رو تیتر اصلی است؟ به طور مثال اگر تیتر شما “نکات بازاریابی برای تیم‌ها” باشد اما به منظور آگاهی از برند، در مورد آژانس دیجیتال مارکتینگ خود توضیح دادید، محتوای شما چندان جذابیتی برای کاربران ندارد و از آن خارج خواهند شد. این مهم است که شما محتوای خود را با تیتر مقاله یا رپورتاژ آگهی خود منطبق کنید. البته این نکته تنها برای رپرتاژ نیست؛ بلکه باید برای مقالات داخل بلاگ هم اجرا شود. اگر نمی‌دانید چه نکاتی را باید برای مقاله نویسی اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “7 نکته مقاله نویسی که منجر به بهبود رتبه گوگل می‌شود” را مطالعه کنید.

مشکلی را حل کنید

میزبانی از کاربران باید اولویت اول شما به عنوان یک برند باشد. درست است! رپورتاژ آگهی به شما کمک‌های زیادی می‌کند اما در نهایت باید مشکلی را از کاربر حل کند. این نکته را به یاد داشته باشید که رپرتاژ فرصتی برای این نیست که فریاد بزنید:”برند من تمام چالش‌های شما را رفع می‌کند.” در عوض این فرصتی است که مشتری و بازدیدکننده جدیدی برای سایت خود جذب کنید. اگر بخواهید در هر خط محتوای خود یک نکته تبلیغاتی ارائه دهید، کاربر را از متن خود زده خواهید کرد. به جز این مورد، اگر آنها بخواهند همش متن تبلیغاتی بخوانند، به راحتی می‌روند و بروشورهای تبلیغاتی را مطالعه می‌کنند.

a man having two piece of puzzle
رپرتاژ شما مانند یک پازل است که هر تیتر آن یک تکه از آن است. باید هر تکه مشکی را حل کند.

یک فعالیت از کاربران بخواهید (CTA)

به خاطر داشته باشید، که رپرتاژ آگهی همچنان یکی از روش‌های تبلیغات برندهاست. از آنجایی که در هر شیوه تبلیغات حداقل یک CTA وجود دارد، رپرتاژ هم از این قاعده مستثنا نیست. بجای اینکه در صفحه محصولات خود یک دکمه CTA زیبا و چشم‌نواز قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم یک CTA در میانه محتوای رپورتاژ آگهی و دیگری را در انتهای آن قرار دهید. به طور مثال اگر می‌خواهید درمورد آخرین اطلاعاتی که به دست آوردید رپرتاژ بنویسید، بهتر است یک لینک به محتوای آن که در سایت شما قرار داده شده، بدهید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از رسیدن به فراخوان به عمل، کمی درمورد آن توضیح دهید تا کاربر به یک اطلاعات کلی درمورد موضوع پیش رو برسد و در نتیجه روی آن کلیک کند.

فقط درمورد شرکت خود صحبت نکنید

این یک قانون بزرگ و مهم است. برای اینکه مطمئن شوید محتوای خود را به یک متن تبلیغاتی بلند تبدیل نمی‌کنید، سعی کنید در رپرتاژ تماما از شرکت و برند خود صحبت نکنید. حتی اگر می‌خواهید سوالی را بپرسید، می‌توانید آنها را به نحوی به رقبای خود متصل کنید و به آنها پاسخ دهید. این بخش در نوشتن مقالات “چگونه” یا همان “how-to” نیز به کار می‌رود. به طور کلی هر زمانی که می‌خواهید برند خود را به عنوان مرجع معرفی کنید، بهتر است چند گزینه دیگر را نیز روی میز قرار دهید.

در پایان باید بگوییم که این 5 نکته، مهم‌ترین اصول نوشتن یک رپورتاژ آگهی موفق است. همچنین سعی کردیم در این مقاله به سوال “رپورتاژ چیست” نیز پاسخ دادیم. اگر می‌خواهید موارد بیشتری در زمینه نوشتن رپرتاژ آگهی را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زبان انگلیسی “چگونه رپرتاژ آگهی قوی بنویسیم که بفروشد؟” را مطالعه نمایید. در انتها باید مجدد به این نکته اشاره کنیم که اگر سوال، پیشنهاد، نکته، انتقاد یا … داشتید در فرم پایین همین صفحه برای ما کامنت کنید.

برای مطالعه جدیدترین مطالب ما، در خبرنامه ایمیلی دومینو عضو شوید

شاید این مطالب برایتان مفید باشند

3 بخش مهم استراتژی در اصول سئو چیست؟

3 بخش مهم استراتژی در اصول سئو چیست؟

برای نوشتن استراتژی سئو، چه اصولی را در نظر می‌گیرید؟ آیا 3 اصل بیزینس، کاربر و موتور جستجوگر را در استراتژی خود به کار می‌برید. بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا به خوبی با آن آشنا شوید.

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *